JDT Bakal Bawa Masuk Takahiro Kunimoto?

Vrsaljko: Argentina Menangis Seperti Cewek!
Pemain Muda Terbaik Asia November: Takahiro Kunimoto
klik 👉 Follow Telegram Obsesbola untuk berita bolasepak terkini (large-bt)


JDT Bakal Bawa Masuk Perancang Dari Jepun?

Gergasi bola sepak Malaysia, Johor Darul Ta’zim (JDT) dikatakan bakal membawa masuk pemain tengah menyerang dari negara Jepun. Pemain yang dimaksudkan itu adalah Takahiro Kunimoto atau lebih dikenali sebagai #88 Kuni.

Walaupun belum diumumkan secara rasmi oleh JDT, namun berita perpindahan tersebut telah pun tular di media sosial seperti di Instagram dan Twitter.

Kuni yang berusia 25 tahun itu dikatakan bakal hadir ke JDT dari kelab Portugal, Casa Pia. Melalui tinjauan di laman Transfermarkt, Kuni bakal memakai jersi bernombor 88 di JDT. Selain pernah beraksi di eropah, Kuni juga pernah beraksi bersama pasukan gergasi Korea Selatan, Jeonbuk Hyundai.

Kehadiran Kuni ke JDT sudah tentu akan menambah pilihan buat pengendali JDT, Esteban Solari yang juga memiliki beberapa pemain tengah yang hebat seperti Leandro Velazquez, Juan Muniz serta beberapa pemain tempatan yang tidak kurang hebatnya seperti Afiq Fazail dan Nazmi Faiz Mansor.
respectful rivalry: Rio Ferdinand and Sergio Aguero (©Gallo Images) Sumber dari Transfermarkt. (Foto ©makanbola.com)
Sehingga kini masih tiada pengumuman rasmi dari pihak pengurusan JDT. Jika perpindahan itu terjadi, ini bermakna Kuni bakal menjadi pemain Jepun kedua yang pernah dibawa masuk JDT selepas Kei Hirose yang menyarung jersi JDT pada musim 2020.

SOURCE: makanbola.com

Kongsikan artikel ini:

Ikuti kami di Facebook, Twitter, dan Telegram untuk berita bolasepak terkini setiap hari.
klik 👉 https://t.me/Obsesbola



Post a Comment

0 Comments
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.