Visit Malaysia taja Jersi Sevilla

Sevilla Fc dari Sepanyol memenangi kejuaraan Uefa Cup 2015 semalam setelah menumpaskan kelab dari Ukraine Dnipro Dnipropetrovsk 3-2 . Nama Malaysia terpampang megah di dada mereka sekaligus membawa tuah kepada kejayaan mereka mengungguli trofi itu buat kali keempat.

klik 👉 Follow Telegram Obsesbola untuk berita bolasepak terkini (large-bt)



Percayakah anda logo "Visit Malaysia' di jersi Sevilla - Logo "Visit Malaysia' di jersi Sevilla

Sevilla yang sebelum ini takde penaja di jersi, telah berjaya menandatangan kontrak penajaan dengan Malaysia Tourism untuk memaparkan logo "Visit Malaysia 2014" di jersi mereka.

Dengar cerita penajaan ini termasuk penajaan untuk baki musim ini dan semusim penuh untuk musim depan (2015). 

Berapa jumlah penajaan tak pasti, tapi melalui laman web http://www.eldesmarque.com/, ada menyebut "Ese patrocinio, según algunas fuentes de la negociación, puede reportar a la entidad hispalense una cantidad de dos millones de euros.."


Kalau diletak dalam google translate, dan di terjemahkan ke dalam bahasa Engrish, akan keluar ayat ni "That sponsorship, sources of trading, may report to the Seville entity an amount of two million euros. "


Selain itu, Sevilla hampir pasti berkunjung ke Malaysia penghujung musim ini bersama beberapa kelab Spain yang lain untuk kejohanan "LFP World Challenge", satu kejohanan anjuran Liga Spain sendiri untuk memperkukuhkan jenama kelab lain selain Real Madrid & Barcelona di seluruh dunia.


Untuk pengetahuan, kali pertama logo Visit Malaysia ini kelihatan di jersi Sevilla ialah pada perlawanan liga Sevilla menentang Real Madrid, yang mana Sevilla menang 2-1. Power sungguh, tak macam Cardiff dan kelab Malaysia yang main AFC tu, huk aloh

Kongsikan artikel ini:

Ikuti kami di Facebook, Twitter, dan Telegram untuk berita bolasepak terkini setiap hari.
klik 👉 https://t.me/Obsesbola



Tags

Post a Comment

0 Comments
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.