Tiga gandingan bakal menyengat pasukan Johor Darul Takzim II

BAIHAKKI (kiri), Zaquan, Shahril perkuat Johor DT II.

Gandingan tiga pemain bintang Zaquan Adha Abdul Radzak, Baihakki Khaizan dan Shahril Ishak bukan saja bakal menguatkan pasukan Johor Darul Takzim II (DT II) malah meningkatkan prestasi pemain muda skuad berkenaan.

Pengurus pasukan Onn Jabar mengibaratkan kehadiran tiga tonggak utama itu sebagai bonus kepada pasukan itu bagi melayakkan diri ke Liga Super, musim depan.

Onn berkata, dengan kehadiran tiga tonggak utama itu tidak mustahil Johor DT II mampu bangkit sebagai sebuah pasukan yang kuat dan mantap.

“Saya yakin dengan pengalaman Zaquan, Baihakki dan Shahril boleh membimbing pemain muda bagi membentuk sebuah pasukan mantap.

“Pasukan Johor DT II membariskan kombinasi pemain berpengalaman dan muda yang dipilih melalui sesi pemilihan sebelum ini,” katanya.

Onn berkata, barisan pemain Johor DT II berdepan saingan sengit musim depan berikutan kehadiran FELDA United, Negeri Sembilan, Kedah dan PDRM yang sudah membuat persiapan awal.

Walaupun akur tugas berat digalas pasukan yang dibimbing Azmi Mohamed, Onn tetap meletakkan sasaran layak ke Liga Super.

“Kami tetap dengan sasaran ini dan tidak dinafikan saingannya pasti sengit... tetapi dengan barisan pemain yang ada kita sudah bersedia untuk cabaran itu.

“Berbekalkan semangat berpasukan dan komitmen tinggi semua pemain, saya percaya sasaran itu dapat dicapai,” katanya.

Pada musim 2013, Johor DT II sebelum ini dikenali sebagai Johor, terlepas peluang melayakkan diri ke Liga Super apabila menghuni tangga ketiga keseluruhan dengan mengumpul 45 mata.

Manakala juara liga, Sarawak dan Sime Darby yang menghuni dua kedudukan teratas secara automatik layak ke liga elit itu.

Sebelum ini Zaquan beraksi bersama Johor DT sebelum direhatkan hampir setengah musim akibat kecederaan, manakala Baihakki dan Shahril masing-masing beraksi bersama juara Liga Super, Lions XII.

Post a Comment

0 Comments
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.