Terengganu beraksi di stadium lama

TERENGGANU terpaksa beraksi semula di gelanggang lama mereka di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, Kuala Terengganu apabila menentang KL Plus dalam saingan Liga Super, Selasa ini.







Nuffnang Ads




KEADAAN bumbung Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin di Gong Badak yang runtuh pagi semalam.

Presiden Persatuan Bola Sepak Negeri Terengganu (PBSNT), Datuk Che Mat Jusoh berkata, lokasi perlawanan itu terpaksa dipindah ekoran bumbung Stadium Sultan Zainal Abidin, Gong Badak runtuh semalam.

Menurutnya, buat masa ini, jadual perlawanan bola sepak melibatkan pasukan negeri itu tidak berubah dan masih kekal seperti sebelum ini.

"Kita tak ada masalah untuk bermain di stadium itu tetapi kita harap pihak Majlis Bandaraya Kuala Terengganu (MBKT) dapat memantau keadaan padangnya.


"Ini kerana stadium itu kerap digunakan untuk pelbagai acara seperti konsert dan juga pertunjukan tatu yang dijadualkan tidak lama lagi," katanya semasa melawat Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin semalam.

Terdahulu, bumbung Stadium Sultan Zainal Abidin yang menjadi gelanggang temasya Sukan Malaysia (Sukma) ke-12 tahun lalu, runtuh kira-kira pukul 9.30 pagi semalam.

Mulai musim ini, Terengganu dan T-Team menggunakan stadium berkenaan sebagai gelanggang untuk perlawanan Liga Super dan Liga Perdana.

Kali terakhir Terengganu beraksi di stadium berkenaan ialah pada 26 Mei lalu ketika menang 3-2 ke atas Johor FC.

"Perlawanan minggu lepas adalah perlawanan pertama kami selepas stadium itu ditutup untuk kerja-kerja membaiki pagar kira-kira sebulan lalu," katanya.

Bumbung stadium runtuh

Bumbung Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin, Kompleks Sukan Negeri di Gong Badak yang bernilai RM292 juta dan menjadi venue utama Sukan Malaysia (Sukma) 2008 runtuh menyebabkan kira-kira 50 peratus daripada strukturnya musnah.

Beginilah keadaan bumbung di bahagian timur Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin, Kompleks Sukan Negeri di Gong Badak, Kuala Terengganu yang runtuh pagi semalam.

Kerosakan melibatkan bumbung di bahagian timur stadium sepanjang 400 meter.

Ia menempatkan pintu masuk utama, pintu A, B dan B1 ke tempat duduk awam dan tempat duduk tetamu diraja serta orang kenamaan (VIP).

Tiga pegawai Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Terengganu termasuk pengarahnya, Ahmad Sabri Hussin berada di tempat kejadian bagi mengumpul maklumat serta keterangan berhubung kejadian itu.




Your Ad Here

Post a Comment

0 Comments
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.