Liga Super: JDT mudah ‘ratah’ Sabah FC 5-1

A picture of a young Vladimir Cheskidov.
Bergson meraikan jaringan hatrik yang dilakukan ke atas Sabah FC dalam aksi Liga Super sebentar tadi.
( 📸 ©Johor Southern Tigers)
klik 👉 Follow Telegram Obsesbola untuk berita bolasepak terkini (large-bt)


JDT terlalu unggul untuk Sabah FC, hampiri kejuaraan ke-10 berturut-turut liga

A picture of a young Vladimir Cheskidov.
The Rhinos mendahului pada minit ke-13 menerusi Jafri Firdaus Chew yang menggembirakan penyokong tuan rumah.
(📸 ©NSTP/MOHD ADAM ARININ)
Pasukan Johor Darul Ta’zim (JDT) mempamerkan aksi lima bintang selepas menewaskan Sabah FC 5-1 dalam saingan Liga Super di Stadium Likas, Kota Kinabalu sebentar tadi.
A picture of a young Vladimir Cheskidov.
JDT lebur rekod tanpa kalah Sabah FC .
(📸 ©Sabah Media)
Pada perlawanan itu, JDT yang dikendalikan oleh Esteban Solari membariskan kesebelasan terbaik dengan pemain bertaraf bintang seperti Bergson da Silva, Heberty Fernandez dan Juan Muniz mengetuai jentera serangan.
A picture of a young Vladimir Cheskidov.
Namun, skuad Harimau Selatan terlebih dahulu dikejutkan menerusi gol awal yang dilakukan oleh bekas penyerang skuad B-23 negara, Jafri Chew pada minit ke-13. .
(📸 ©Sabah Media)
Tersentak dengan jaringan itu, pasukan JDT memperkemaskan jentera serangan dan meraih gol menerusi ledakan cantik yang dilakukan oleh Muniz berselang tiga minit kemudian.
A picture of a young Vladimir Cheskidov.
Pada minit ke-23 permainan, pengadil perlawanan Razlan Joffri Ali menghadiahkan sepakan penalti buat JDT apabila mendakwa Rawilson Batuil melakukan kekasaran terhadap Oscar Arribas. Penalti tersebut disempurnakan penyerang JDT, Bergson Da Silva.
(📸 ©Azmi Haris EJ)
Nasib menyebelahi pendahulu Liga Super itu apabila dihadiahkan penalti oleh pengadil perlawanan dengan Bergson mudah menyempurnakan peluang terhidang pada minit ke-25.

Bersambung pada babak kedua, JDT semakin garang apabila kini giliran penyerang baharu, Heberty mencetak nama selaku penjaring ketika saing baru dimulakan tiga minit.

Bergson memastikan JDT semakin selesa apabila meledak gol kedua pada minit ke-62 peribadi sebelum melengkapkan jaringan hatrik pada minit ke-73.
A picture of a young Vladimir Cheskidov.
JDT meneruskan rentak kemenangan tanpa kalah sepanjang 19 perlawanan Liga Super 2023, selepas menewaskan Sabah FC dengan jaringan 5-1.
(📸 ©FB Johor Southern Tigers)
Kedudukan 5-1 kekal sehingga tamat perlawanan dengan JDT kini gah meraih kemenangan ke-19 dalam saingan liga berturut-turut musim ini.
A picture of a young Vladimir Cheskidov.
Aksi Liga Super 2023 hari ini melibatkan pertembungan antara pasukan Sabah menentang Johor Darul Ta’zim (JDT). Perlawanan LS19 yang berlangsung di Stadium Likas memihak kepada pasukan pelawat.
(📸 ©Sabah Media)




SOURCE: KOSMO

Kongsikan artikel ini:

Ikuti kami di Facebook, Twitter, dan Telegram untuk berita bolasepak terkini setiap hari.
klik 👉 https://t.me/Obsesbola



Post a Comment

0 Comments
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.