Riyad Mahrez kini sah milik Al-Ahli Saudi FC

Vrsaljko: Argentina Menangis Seperti Cewek!
Pemain sayap Algeria, Riyad Mahrez (kanan) menyertai kelab Arab Saudi, Al-Ahli dari Manchester City untuk kontrak sehingga tahun 2027. - Foto AL-AHLI
klik 👉 Follow Telegram Obsesbola untuk berita bolasepak terkini (large-bt)


Al-Ahli ikat Mahrez sehingga tahun 2027

LONDON: Pemain sayap Algeria, Riyad Mahrez menyertai kelab Arab Saudi, Al-Ahli dari Manchester City untuk kontrak sehingga tahun 2027.

Vrsaljko: Argentina Menangis Seperti Cewek!
MAHREZ (kanan) mengasak pertahanan Sheffield United dalam aksi separuh akhir Piala FA pada April lalu.
Nilai perpindahan tidak didedahkan tetapi media British melaporkan juara Eropah itu menerima tawaran 35 juta euro (RM175.59 juta).

"Ia satu penghargaan dapat bermain untuk Manchester City. Saya datang ke City untuk memenangi trofi dan menikmati permainan bola sepak, saya berjaya mencapainya dan banyak lagi.

"Saya mengharungi tahun-tahun indah dengan kelab bola sepak ini, bekerja dengan pemain-pemain hebat, penyokong yang luar biasa, serta pengendali terbaik di dunia.
respectful rivalry: Rio Ferdinand and Sergio Aguero (©Gallo Images) "Manchester City akan sentiasa menjadi sebahagian daripada hidup saya," kata Mahrez. (Foto Oleh ©Glyn KIRK / AFP)
Mahrez meledak 78 gol dan melakukan 59 umpanan gol dalam 236 penampilan untuk City, memenangi 11 trofi, termasuk lima gelaran liga selepas berpindah dari Leicester pada tahun 2018.

Peranan pemain 32 tahun itu untuk skuad kendalian Pep Guardiola semakin kecil musim lalu, meledak 15 gol dalam 47 perlawanan, tetapi terlepas aksi final Piala FA dan Liga Juara-Juara Eropah yang memberikan kejuaraan treble buat City.

Tahun lalu dia memperbaharui kontraknya di Etihad sehingga tahun 2025.

Mahrez akan bergandingan dengan penjaga gol Senegal, Edouard Mendy yang menyertai Liga Pro Saudi dari Chelsea bulan lalu.

City juga mungkin akan melepaskan pemain tengah Portugal, Bernardo Silva yang dikaitkan dengan Al-Hilal. - REUTERS

SOURCE: Berita Harian

Kongsikan artikel ini:

Ikuti kami di Facebook, Twitter, dan Telegram untuk berita bolasepak terkini setiap hari.
klik 👉 https://t.me/Obsesbola



Post a Comment

0 Comments
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.