Perpindahan Gonzalo Higuaín ke Chelsea


Kickbola.netGonzalo Higuain Dilaporkan Setuju Dengan Terma Untuk Sertai Chelsea .
Perpindahan Gonzalo Higuaín ke Chelsea

Penyerang Berbisa Argentina yang kini bermain bersama kelab AC Milan Gonzalo Higuain dilaporkan telah mengemukakan permintaan rasmi untuk berpindah ke Chelsea, Higuain difahamkan tertarik untuk bersama dengan Maurizio Sarri bekas jurulatihnya semasa di Napoli.

Laporan oleh Gazetta Dello Sports di Itali menyatakan Gonzalo Higuain kini dalam perbincangan untuk memeterai perjanjian ke Chelsea.

Akhbar tersebut juga melapprkan bahawa Higuain telah bersetuju dengan terma yang ditawarkan oleh Chelsea. Maurizzio Sarri mahu menambahkan bisa di bahagian serangan Chelsea. Buat masa ini, Chelsea bergantung kepada Alvaro Morata dan Giroud sebagai no.9.

Dalam beberapa perlawanan, Sarri menggunakan Eden Hazard sebagai 9 jadian selepas pemain seperti Alvaro Morata gagal menunjukkan sengat beliau di hadapan gol.

Seperkara yang menarik, Higuain juga turut bergelut dengan prestasi beliau di San Siro. Beberapa minggu lalu AC Milan menggambarkan mungkin terpaksa melupakan perpindahan secara tetap pemain itu. Higuain hanya menjaringkan 8 gol dalam semua kompetisi musim ini.

Chelsea sanggup untuk membayar £32 juta kepada Juventus untuk memastikan Higuain menjadi pemain mereka. Dan Milan pula dilaporkan mahu mendapatkan Alvaro Morata dari Chelsea.

Walaubagaimanapun, AC Milan berhadapan dengan persaingan dari Sevilla – yang turut mahukan Alvaro Morata. Morata dijangka akan menyertai kelab Sepanyol itu secar a pinjaman.

Gazetta dalam kenyataan mereka berkata: “Chelsea dan Higuain mencapai persetujuan untuk membolehkan kelab itu mendapatkan Higuan serta merta.”


Higuain memiliki musim terbaik dalam karier beliau ketika di bawah kendalian Maurizzio Sarri – di mana beliau menjaringkan 36 gol dalam Serie A pada 2015/16.

Beliau menjaringkan 31 gol sepanjang 3 musim bersama Napoli dan membawa kepada perpindahan bernilai €90 juta ke Juventus pada 2016.

Namun begitu, Pengarah Sukan AC Milan – Leonardo pula menyatakan berita Higuain ke Chelsea hanyalah khabar angin.  Beliau berkata: “Higuain kini dalam detik sukar, beliau harus melupakan semua perkara ini dan fokus untuk bangkit. 1 gol boleh mengubah segalanya, jika beliau terus kekal di sini, beliau perlu memikul tanggungjawab.”

“Tiada gunanya kamu percaya kepada khabar angin. Beliau [Higuain] ada di sini buat masa ini.”

Post a Comment

0 Comments
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.