Kenali pasukan Real Mulia FC

Ketua Jurulatih, Yunus Aliff dan barisan pembantu beliau sebelum ianya diperkecilkan kepada 30 pemain.

klik 👉 Follow Telegram Obsesbola untuk berita bolasepak terkini (large-bt)



Kenali pasukan Real Mulia FC debut Kemunculan bersaing dalam Liga FAM 2015.

Real Mulia FC atau sebelum ini dikenali sebagai Royal Mulia FC merupakan kelab milik YAM Tengku Fahd Muadzam Shah, anakanda bongsu Tuanku Sultan Pahang, Sultan Ahmad Shah yang akan bersaing dalam Liga FAM 2015.

RMFC Sebuah pasukan yang baru ditubuhkan pada 2014 dan bernaung di bawah TF Football Academy, masih di dalam proses menapak mencari asas di dalam bolasepak Malaysia.

Kelab ini menjadikan kelab gergasi Sepanyol, Real Madrid sebagai ikon dan sumber inspirasi justeru itulah nama pasukan ditukar dan didaftar sebagai Real Mulia FC - Real dalam bahasa Sepanyol bermaksud Diraja.

Fanbase pasukan ini kita sasarkan peminat bolasepak seluruh negara tanpa memperincikan mana-mana negeri khusus sama ada dari negeri di timur, utara, selatan mahupun tengah kerana pasukan ini memberi peluang kepada pemain dari seluruh negara untuk menonjolkan bakat. RMFC bukan milik Pahang, Selangor, Johor, Kedah tetapi ia milik 1 Malaysia!

Real Mulia FC adalah salah satu pasukan yang akan bermain di Liga FAM musim ini.


Real dalam bahasa Sepanyol bermaksud "Raja". Raja Mulia FC. Tapi nk lebih advance ditukar Raja tu ke bahasa Sepanyol jadilah Real.

Picture
Real Mulia dikendalikan oleh Yunus Alif .

Lagenda Johor, Selangor dan Sarawak yang juga bekas pengendali Perth Glory FC, Alistair Edwards dilantik sebagai pengarah teknikal kelab tersebut.

Picture
Gambar yang diambil sewaktu sesi latihan pertama pasukan RMFC pada petang Selasa. Yunus Aliff (Ketua Jurulatih) dan Alistair Edwards (Pengarah Teknikal), bekerjasama membentuk sebuah pasukan juara!

Gelanggang tuan rumah pasukan ini adalah di Stadium UKM Bangi manakala pusat latihan RMFC adalah di Padang A, UKM Bangi.

Kickbola.netAntara wajah-wajah baru skuad Real Mulia FC musim depan.
Kelab ini mempunyai visi jangka panjang mahu menyerlah menjadi sebuah pasukan disegani dalam saingan Liga M suatu masa nanti.


Pengurusan pasukan juga komited mahu memperkenalkan pasukan ini bukan sahaja di pentas tempatan tetapi turut dikenali di peringkat antarabangsa.


Kami gembira dengan maklumbalas mengenai pasukan ini. Yang baik kita jadikan tonik pembakar semangat yang buruk juga kita terima untuk tambah baik apa yang perlu. Terima kasih atas sokongan, sambutan, cadangan serta pendapat yang diutarakan.

Kickbola.net Lagenda Johor, Selangor dan Sarawak yang juga bekas pengendali Perth Glory FC, Alistair Edwards dilantik sebagai pengarah teknikal kelab tersebut.
Teruskan menyokong Liga Malaysia, liga kebanggaan kita!!!!

FB rasmi Kelab Bolasepak Real Mulia yang akan beraksi dalam saingan Liga FAM


Tidak menjadi masalah jika TMJ didaftar pada Mei ini. Hal ini kerana Real Mulia FC yang ditubuhkan pada 2014 telah berbuat demikian

REAL MULIA FC

President : YAM Tengku Arif Temenggong Tengku Fahd Mua'adzam Shah Sultan Haji Ahmad Shah (Anak bongsu kepada DYMM Sultan Haji Ahmad Shah) adalah presiden kepada kelab ini dan juga turut bermain bersama pasukan sebagai seorang striker dengan menggunakan Jersi No. #10

Head Coach : Yunus Aliff
Assist. Head Coach : Abdul Jalei Mohd Yusoff
Coach : Azlan Ahmad
Goalkeeper coach : Abdul Rahman Baba
Technical Director : Alistair Edwards
Fitness coach : Ahmad Nizam Ariffin
Physio : Prem Ghanesh Chandra Segeran

2017 : telah dibubarkan

Kongsikan artikel ini:
***Jangan lupa like dan follow facebook kami di Kickbola Network dan langgan saluran Telegram Obsesbola untuk kemas kini berita bolasepak terkini.




Post a Comment

0 Comments
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.