Luahan Hati Penyokong Harimau Malaya Beli Tiket Mahal Tapi Hanya Dapat Tengok B0nt0t Gadis Wanita


Luahan Hati Penyokong Harimau Malaya Beli Tiket Mahal, Hanya Dapat Tengok B0nt0t Gadis Wanita

Ini cerita sabtu (20/12) dimana seorang penyokong Harimau Malaya terpaksa menyaksikan perlawanan final Piala Suzuki AFF, Malaysia menentang Thailand melalui celah-celah punggung tiga orang gadis di Stadium Bukit Jalil.

Gambar tiga orang gadis yang selfish ini tersebar di laman Facebook dan mendapat dikecam netizen yang menganggap tindakan mereka teruk dan tidak bertamadun.

Mana tidaknya, mangsa yang juga penyokong tegar Harimau Malaya membeli tiket dengan harga yang mahal tetapi hanya dapat menyaksikan perlawanan bola sepak melalui celah-celah punggung tiga orang gadis tidak bertamadun ini. 


"Semalam aku bertekak dengan tiga orang perempuan melayu yang sangat bajet dan kurang ajar. Dahlah datang lambat, selamba badak je duduk depan kitorang dan blocking, nampak b0nt0t leper diorang je.

"Ada sekumpulan non Malaysia (penyokong Thai) datang tetapi diorang lagi faham dan duduk bersila di bawah, siap minta izin lagi," luahnya dengan nada kesal.

Berang dengan tindakan tiga gadis itu, lelaki berkenaan cuba menegur mereka secara baik. Namun mendapat respon yang amat mengejutkan.

"Aku pergi cakap baik-baik dengan perempuan-perempuan ni suruh duduk. Diorang tengking aku siap menganjing lagi. Lapor kat polis yang jaga pun, polis pun tak buat apa. Tergedik-gedik perempuan-perempuan kat depan aku macam sial dengan rambut karat. Aku cakap baik-baik, boleh tengkin aku balik?" katanya.

"Orang bukan melayu pun boleh faham. Aku faham ini memang adat la datang stadium tengok bola. Tetapi kenapa orang bukan Malaysia boleh faham, tetapi perempuan melayu tak boleh nak faham? 


"Jadi semalam dengan tiket RM50, aku dapat tengok b0nt0t leper diorang je. Haish! Pentingkan diri. Aku snap sekali, bukan Malaysia yang duduk bersila," tambahnya. 

Post a Comment

0 Comments
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.