Shimizu S-Pulse sambar Teerasil Dangda

Kickbola.netTeerasil Dangda sah menyertai Shimizu S Pulse dari SCG Muangthong United!.
RASMI: Teerasil Dangda Sah Menyertai Shimizu S Pulse, Pemain Ke-3 Thailand Dalam J1 League 2020

Menurut beberapa laporan media bola sepak dari Thailand, tawaran hampir RM3 juta telah dibuat oleh kelab Shimizu S Pulse untuk membawa penyerang legenda skuad kebangsaan mereka, Teerasil Dangda, kembali menyertai aksi saingan J1 League 2020.


Selepas beberapa minggu menunggu pengumuman dari Shimizu S Pulse, hari ini secara rasmi mereka telah mengesahkan perpindahan masuk penyerang tersohor dari Thailand, Teerasil Dangda.


Berdasarkan laporan yang diterima, tawaran sekitar RM3 juta dari Shimizu S Pulse pada awalnya telah ditolak oleh pihak pengurusan SCG Muangthong United, namun kelab yang berpangkalan di Shizuoka itu tidak berputus asa dan telah membuat tawaran baru selepas itu.


Sekitar pertengahan bulan Januari 2020, tersebar satu berita dimana sebuah pasukan bola sepak profesional di Shizuoka sedang mencari penterjemah bahasa Thai-Jepun, dan perkara ini menyebabkan ramai pemerhati mula sedar bahawa rundingan diantara kedua-dua buah kelab berlaku dengan positif.




このたび、ムアントン・ユナイテッドFC(タイ)のティーラシン デーンダー選手が、完全移籍にて加入することが決定しましたので、お知らせいたします。https://www.s-pulse.co.jp/news/detail/44393/#spulse #エスパルス #Teerasil
Posted by 清水エスパルス / SHIMIZU S-PULSE on Thursday, 30 January 2020


Memasuki minggu ke-3 bulan Januari, Teerasil Dangda dilaporkan ditawarkan kontrak penuh 2 tahun bersama Shimizu S Pulse dan beliau berlepas ke Jepun tidak lama selepas itu bagi menjalani ujian perubatan.



Selepas hampir seminggu berada bersama skuad Shimizu S Pulse dalam kem latihan pra-musim, akhirnya Teerasil Dangda diumumkan sebagai pemain baru mereka dengan jersi nombor 23.


Teerasil Dangda akan mengisi slot pemain dari Nation Partners J.League dan beliau seperti juga Chanathip Songkrasin dan Theerathon Bunmathan tidak akan dikira sebagai pemain import dalam saingan J1 League.


Pada musim 2018, Teerasil Dangda telah berjaya mengikat kontrak pinjaman bersama pasukan Sanfrecce Hiroshima dan telah melakukan 32 penampilan, merekodkan 1,578 minit masa bermain dan menjaringkan 6 gol..


Dijangka, pengumuman berkenaan status pemain ini akan dibuat oleh pihak SCG Muangthong United dalam masa terdekat selain perancangan kelab menghadapi saingan Thai League musim 2020 yang pastinya lebih mencabar.


Post a Comment

0 Comments
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.