Sabah FA tiada Misi & Objektif Jelas!

Kickbola.net SAFA mesti mempunyai visi dan objektif jika tidak ia adalah satu pembaziran masa untuk pemain pergi ke Liga Super.
klik 👉 Follow Telegram Obsesbola untuk berita bolasepak terkini (large-bt)



Masa depan El Hadji Diouf dengan SabahRhinos masih tergantung dan beliau hanya akan membuat keputusan selepas mengadakan pertemuan dengan pemimpin utama Persatuan Bola Sepak Sabah (SAFA).

Beliau berkata peminat bertanya kepadanya adakah beliau akan kekal musim depan tetapi ia adalah sukar untuk memberikan jawapan tanpa mengetahui rancangan SAFA tahun depan.

"Mana-mana pasukan di dunia, apabila anda melakukan dengan baik, anda mahu menyimpan pemain dan jurulatih anda untuk musim depan." Kita lakukan dengan baik setakat ini, jika anda melihat kedudukan liga kini hanya empat pasukan boleh berjuang untuk kedua-dua bahagian atas liga iaitu T-Team, Kedah, Pulau Pinang dan kami.


"Ia terlalu dekat, hanya enam mata memisahkan kita dalam kedudukan keempat dan T-Team di bahagian atas. Itu hanya dua mata kemenangan perlawanan dan tidak ada yang perlu dibimbangkan dan saya positif kita boleh berakhir di 2 tangga teratas.


"Tetapi hari ini, saya masih tidak tahu apa yang kita akan lakukan musim depan. Mike (Mulvey, jurulatih itu) tidak tahu apa yang dia akan lakukan musim depan, saya, Aby (Abdoulaye Faye), Zayed (Eamon ) yang telah menjaringkan gol dan Joel (Chianese) semua dalam keadaan tidak tahu apa-apa.


"Pemain tempatan juga tidak tahu apa yang mereka akan lakukan musim depan dan ini adalah tidak normal.


"Kami mempunyai beberapa pemain tempatan yang sangat baik dalam pasukan dan mereka berhak untuk mendapat komunikasi yang lebih baik.

Beliau memberi amaran bahawa pasukan Sabah boleh runtuh jika mereka pergi dengan penubuhan dan melengkapkan pemain baru semula musim depan.

Menurut beliau, FA mesti mempunyai visi dan objektif jika tidak ia adalah satu pembaziran masa untuk pemain pergi ke Liga Super.

"Setiap hari di England, setiap hari di Afrika, mereka memberitahu anda apa yang akan berlaku pada bola sepak musim depan.

"Bola sepak adalah satu perniagaan. Ia adalah mengenai pelan dan di sini saya tidak fikir mereka (SAFA) mempunyai pelan, dan jika anda tidak mempunyai pelan, anda tidak boleh mengadakan perbincangan dengan orang ramai.

"Sesuatu yang saya tidak faham apabila saya meninggalkan England untuk datang dan bermain di sini dengan Aby menyertai saya, kami diberitahu tentang projek.


"Semua orang memberitahu saya Sabah mahu kembali menjadi salah satu pasukan terbaik di negara ini seperti masa dulu.

"Saya yakin Ketua Menteri tidak tahu tentang perkara ini dan cadangan saya adalah untuk mengadakan pertemuan dengan beliau atau jawatankuasa tertinggi untuk berbincang dengan mereka mengenai bola sepak.

"Saya mendapat banyak pengalaman dalam bola sepak dan mereka boleh bertanya kepada saya apa yang terbaik untuk dilakukan untuk pasukan dan juga anak-anak muda.


"Seperti yang saya katakan sebelum ini apabila saya datang ke sini dengan Faye buat kali pertama, kami datang ke sini untuk membantu bola sepak di Malaysia terutamanya Sabah dan kami tidak melihat ia berhasil.

Beliau juga menyentuh mengenai berita bahawa dia menyertai JDT musim depan.

"Terdapat banyak spekulasi bahawa saya akan ke JDT dan pasukan lain.

"Saya mengatakan ini, saya mempunyai kontrak di sini dengan Sabah dan saya menghormati kontrak saya dan saya berlatih setiap hari untuk meletakkan diri saya berada dalam keadaan tip top.

Kickbola.netSaya menghormati Sabah dan bola sepak mereka dan saya tahu peminat saya begitu banyak.
"Sebab itu saya menyiapkan diri saya dengan baik supaya saya boleh bermain yang terbaik untuk mereka.

"Saya berkata lagi, FA perlu memberitahu kita apa yang sedang berlaku musim depan dan siapa yang akan menjaga pasukan musim depan atau apa yang akan menjadi jika kita pergi ke Piala Malaysia dan apakah rancangan ini?


"Saya tidak tinggal di sini tanpa matlamat atau visi. Bola sepak bagi saya adalah berkenaan dengan kelab dan pasukan yang saya bermain untuk." Saya di sini bukan untuk mengambil wang dan pulang ke rumah esok kerana apabila saya meninggalkan Sabah, saya mahu orang ramai di sini perlu ingat bahawa El Hadji Diouf pernah berada di sini.


"Saya minta maaf saya tidak dapat memberikan jawapan kepada peminat sama ada saya akan bermain untuk Sabah musim depan kerana tidak ada gambaran yang jelas untuk pasukan pada masa ini.

Kickbola.net Anda tahu saya sangat gembira dengan peminat dan saya perlu mengucapkan terima kasih banyak kepada mereka kerana hadir beramai-ramai setiap perlawanan untuk menyokong kami walaupun dalam away game.
"Saya rasa Ramadan adalah sukar bagi sesetengah daripada mereka tetapi kami meminta mereka sekali lagi untuk datang dan menyokong kerana kami memerlukan mereka. Dan saya mesti mengatakan kedua-dua peminat terbaik di Malaysia yang saya lihat setakat ini adalah dari Sabah dan Johor."

Picture
Daily Express, 2 Julai 2015.

Kongsikan artikel ini:

Ikuti kami di Facebook, Twitter, dan Telegram untuk berita bolasepak terkini setiap hari.
klik 👉 https://t.me/Obsesbola



Post a Comment

0 Comments
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.