Kim Swee akui tidak nampak masalah dalaman Sabah FC

A picture of a young Vladimir Cheskidov.
KETUA jurulatih Sabah FC, Datuk Ong Kim Swee di Sidang media pra perlawanan Kumpulan G Piala AFC antara Sabah FC dan Haiphong FC di Stadium Likas, Kota Kinabalu.
( 📸 ©flashsukan.com.my)

Kim Swee akui tidak nampak masalah dalaman Sabah FC

Kota Kinabalu: Pengendali Sabah FC, Datuk Ong Kim Swee menafikan berlaku masalah dalaman membabitkan pasukan bimbingannya seperti didakwa beberapa pihak berdasarkan khabar angin tersebar di media sosial.

Beliau berkata, kebenaran itu dapat dilihat berdasarkan prestasi pasukan Sabah FC ketika ini yang tidak menampakkan apa-apa tanda sedang dilanda masalah dalaman.

"Kalau dilihat prestasi kita, saya tidak nampak ada masalah (dalaman). Apa yang penting di sini, semua pemain menunjukkan satu semangat cukup positif bukan saja dalam latihan, tetapi dalam perlawanan.
klik 👉 Follow Telegram Obsesbola untuk berita bolasepak terkini (large-bt)


"Jadi apa yang kita dengar di luar itu, kita harus pastikan sebelum kita mengatakan sesuatu," katanya pada sidang media menjelang perlawanan Piala Konfederasi Bola Sepak Asia (AFC) 2023 Kumpulan H menentang Hai Phong FC.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai dakwaan berlaku masalah dalaman membabitkan Sabah FC yang mungkin memberi kesan kepada pemain, termasuk aksi Piala AFC.

Dalam saingan Piala AFC, Sabah FC ketika ini berada di tangga kedua Kumpulan H di belakang Hai Phong FC dan tangga kelima daripada 14 pasukan dalam carta Liga Super 2023.

Berdasarkan khabar angin, Sabah FC didakwa berdepan masalah kewangan yang menjejaskan pembayaran gaji pemain, khususnya Bawah 23 Tahun (B-23), menjadikannya pasukan terbaharu terpalit dengan isu itu selepas Negeri Sembilan FC, Kedah Darul Aman FC dan KL City FC.

Piala AFC 2023: Peluang Sabah rampas kedudukan teratas

SABAH FC perlu menggunakan kelebihan bermain di gelanggang sendiri untuk meraih tiga mata penuh sekaligus kembali merajai takhta Kumpulan H Piala AFC apabila berhadapan Haiphong FC pada Khamis.

Anak-anak buah Datuk Ong Kim Swee terpaksa menempuh laluan yang sedikit sukar apabila tewas kepada lawan yang sama pada aksi ketiga di Vietnam dan perlawanan di Stadium Likas pada Khamis menjadi misi wajib menang.

Kim Swee bagaimanapun yakin dengan kemampuan pasukannya berdasarkan analisis yang dilakukan dengan kelemahan yang dikesan sudah diperbaiki dan berharap pemain lebih fokus sepanjang 90 minit perlawanan.

SOURCE: Harian Metro

Kongsikan artikel ini:

Ikuti kami di Facebook, Twitter, dan Telegram untuk berita bolasepak terkini setiap hari.
klik 👉 https://t.me/Obsesbola



Post a Comment

0 Comments
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.